Case: Motion graphic film til Forskningsstyrelsen

For noget tid siden (læs: et par år siden) blev vi bedt om at lave en film til forskningsstyrelsen, der handler om, hvordan man kan blive forsker. Den skulle vises til unge i gymnasiet og introducere meget kort, hvilke muligheder man har som forsker.

De overordnede forskningstemaer, der ridses op i filmen er ikke desto mindre stadig super aktuelle: Klimakrise, teknologi, sundhed, fake news etc. Alle temaer, der bliver anset som megatrends.

Vi laver stadig mange motion graphics film, som tager udgangspunkt i illustrationer – og ofte er det mere komplekse emner, end ovenstående, som vi bliver bedt om at visualisere. At visualisere information kan nemlig betyde, at det, som en virksomhed ønsker at kommunikere, rent faktisk bliver set og hørt, og ikke lagt i bunken af reklamer eller spam.

Prøv for eksempel at forestille dig ovenstående film som et tekstdokument, udleveret til landets gymnasieelever. Hvor mange af de elever tror du egentlig ville læse det?

Har du spørgsmål til os vedr. Motion graphics, generel filmproduktion eller visualisering, så skriv endelig til os på info@opticcircus.dk. Eller læs et af vores andre blogindlæg om processen for filmproduktion, for at få en fornemmelse for, hvordan vi arbejder.

Flere cases kan også ses på vores hjemmeside: www.opticcircus.dk.

JOIN OUR NEWSLETTER AND RECEIVE OUR MAGAZINE ABOUT VISUAL COMMUNICATION as pdf-file
Join our newsletter and receive OUR MAGAZINE ABOUT VISUAL COMMUNICATION (in Danish only) as a pdf-file. The OPTIC CIRCUS magazine #3 focuses on templates, and how you can make use of them.
We hate spam. Your email address will not be sold or shared with anyone else.